スポンサーサイト

--年--月--日 --:--


誰か -Someone Else?-

2007年11月11日 02:14

秋のあしあと

【誰か】 Shallot B.訳
 クイーンズライチ「Someone else?」『Promised Land』より)

神に見放されたとき
どれだけ水が押し寄せていたか
わからなかった
苦闘の人生は
炎にかけられた薬鑵のよう
熱湯が俺に傷を残した

俺は今 己を知る
束の間でもいい
違いがわかれば
魔法が痩せ細り
「穢れの儀式」が始まるまえに
とっくに穢れてた気がするよ

「人間よ おまえはどこにも
見られなかった」と言われてきた
転落こそ
俺の人生だった
でも 誓っていい 昨日
俺じゃない誰かがいたんだ

永遠に手を出すことに脅えて
この交差点の端に立ってる
一歩 見下ろせば
俺じゃない誰かが見える

振り返れば
誰かがいるんだ

俺の人生は何もかも
転落続きだったらしい
でも俺はまだ立ってる
強靭に 誇らしく
そして今日 己を知る
俺は どうにでもなれると
ついにわかったと思う
交差点の端 立ってるとこから
海へと続く小径があると
そして こころの深みの
どこからか
湧き立ちあがる歌い声
水の精の 惑わせ歌
人魚たちは この歌しか歌えないから
けれど ふと振り返って思う
俺じゃないだれかがいる


原詞は以下の通り。
映像は、二曲目のほうがこの歌です。(一曲めは同アルバムに収録されている「One More Time」です。)



Queen’s Ryche, Someone Else?
(Chris DeGarmo, Geoff Tate)

When I fell from grace
I never realized
how deep the flood was around me.
A man whose life was toil was like a kettle left to boil,
and the water left scars on me.

I know now who I am.
If only for a while,
I recognize the changes.
I feel like I did before the
magic wore thin and the "baptism
of stains" began.

They used to say I was
nowhere, man,
heading down
was my destiny.
But yesterday, I swear,
there was someone else not me.

Here I stand at the crossroads edge,
afraid to reach out for eternity.
One step, when I look down,
I see someone else not me.

Looking back and I see
someone else.

All my life they said I
was going down,
but I'm still standing,
stronger, proud.
And today I know there's
so much more I can be.
I think I finally understand
From where I stand at the crossroads edge
there's a path leading out to sea.
And from somewhere
deep in my mind,
sirens sing out loud
songs of doubt
as only they knew how.
But one glance back reminds, and I see
someone else not me.

I keep looking back
at someone else......me?


大好きなQueen's Rycheのアルバム『Promised Land』からです!>▽<
このなんともいえない都会の夜の影のような音色……!
ホント大好きです~☆
カッコイイ!>▽</~
関連記事


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://sousleau.blog5.fc2.com/tb.php/396-0f4b27be
    この記事へのトラックバック


    Articles


